Pe 19 iulie s-a dat startul înscrierilor în programul Start-up Nation 2022. Dacă ai o firmă înființată după 01.01.2020 poți accesa maximum 200.000 lei, bani nerambursabili, cu care să-ți dezvolți afacerea. Producția de mobilier și prelucrarea lemnului sunt domenii eligibile, iar producția și industriile creative sunt domenii favorizate la ediția din acest an. Primești punctaj bun (20 puncte) dacă investești minimum 60% din finanțare în echipamente noi. Este o șansă pentru achiziționarea de utilaje de ultimă generație care să te ajute să suplinești lipsa forței de muncă și să eficientizezi producția. Suntem alături de toți cei care doresc să facă acest pas cu consultanță specializată și utilaje de ultimă generație la prețuri corecte.
WoodMatic este alături de tine și afacerea ta. Contactează-ne pentru consiliere și oferte!
Ne-am propus să fim alături de toți cei care se angajează în acest demers, atât prin consiliere, cât și cu oferte concrete de utilaje de calitate la prețuri decente. Vă vom îndruma către consultanți de încredere, cu rată mare de succes la edițiile precedente ale programului.
De asemenea, asigurăm consultanța tehnică astfel încât să alegi cea mai bună variantă pentru afacerea ta. Venim cu soluții complete, cu pachete de utilaje care să te ajute să desfășori întreaga activitate în fabrică (ex. circular cu masă mobilă și mașină de aplicat cant) sau cu CNC-uri care pot fi baza întregii activități. Gama noastră de produse cuprinde toate categoriile de mașini și utilaje pentru producția de mobilă și prelucrarea lemnului. Vezi aici cum se desfășoară întreaga activitate a unei firme doar cu un angajat și un CNC.
Dacă te gândești să aplici pentru finanțare în programul Start-up Nation 2022, contactează-ne! Te vom ajuta să. Ne poți scrie aici, pe pagina de Facebook sau în formularul din pagina de contact a site-ului. Sau poți să ne suni direct la numărul de telefon 0730.608.994. Poți suna chiar acum!
Particularități Start-up Nation 2022. Criterii de selecție cu mize importante anul acesta
Ediția din acest an este a treia, primele două fiind în 2017 și 2019. În 2017 au fost acceptate 8500 de dosare din peste 18.000 depuse, iar în 2019, 10.000 din peste 33.000 depuse. Suma alocată la acest moment, de 520 mil.lei (500 mil pentru Pilonul I Start-ul Nation România și 20 mil pentru Pilonul II Start-up Nation Diaspora), permite acceptarea unui număr destul de mic de dosare. Ministerul a anunțat însă că va cere, la rectificarea bugetară de la începutul lunii august, suplimentarea fondurilor până la un buget total de 2,2 miliarde lei (2 miliarde pentru programul național și 200 mil. pentru diaspora) ceea ce va crește considerabil numărul de dosare acceptate.
Înscrierile au început pe 19.07.2022 și se vor încheia pe 01.09.2022 la ora 20.00, cu posibilitate de prelungire până la epuizarea fondurilor. Până acum numărul celor înscriși nu este foarte mare, dar se așteaptă o creștere importantă în a doua jumătate a lunii august.
Cofinanțarea va juca un rol important, spre deosebire de ediția precedentă a Start Up Nation, când numărul locurilor de muncă nou-create a făcut diferența. Minimul este de 5% din valoarea totală a proiectului, dar o finanțare din fonduri proprii de 15% aduce un plus de 10 puncte la scorul total. Este o măsură care îi sprijină pe cei care văd această finanțare ca pe un mijloc util în dezvoltarea afacerii, nu ca pe un scop în sine, astfel încât rata celor care eșuează după cei 2 ani de monitorizare să fie cât mai mică. La această ediție criterii precum componenta de dezvoltare durabilă, cursurile de pregătire antreprenorială, cursurile de competențe digitale, debutul în afaceri sau componenta de inovare a proiectului vor avea mize importante în punctajul total.
Ce firme pot aplica. Condiții de eligibilitate pentru a aplica în programul Start-up Nation 2022
Dacă vrei să aplici pentru fonduri nerambursabile în cadrul programului Start-up Nation 2022 trebuie să îndeplinești anumite condiții:
- Firma – microîntreprindere, întreprindere mică sau mijlocie – are sediul sau își desfășoară activitatea pe teritoriul României. Nu se finanțează PFA, ONG sau alte asocieri similare.
- Firma are capital privat și este înființată de persoane fizice după 01.01.2020.
- Firma nu are datorii la stat, nu este în dizolvare, lichidare, insolvență, faliment, suspendare sau executare silită.
- Firma nu a mai accesat în anul curent alte finanțări de la Direcția de Antreprenoriat și Programe pentru IMM prin AIMMAIPE.
- Firma va angaja cel puțin o persoană cu normă întreagă, pentru o finanțare de 100.000 lei și 2 persoane, pentru o finanțare de 200.000 lei. Angajarea se face după semnarea contractului. Persoanele angajate trebuie păstrate minimum 2 ani. Una dintre persoanele angajate poate fi unul dintre asociați.
- Firma asigură o contribuție proprie între 5 și 15%. Banii de cofinanțare vor putea fi obținuți printr-un credit solicitat uneia dintre cele 7 bănci partenere în program.
Domeniile de activitate ale firmei care accesează fondurile nerambursabile prin acest program pot fi producție, servicii, industrii creative, IT, comerț. Solicitarea finanțării se face pe un singur cod CAEN. Producătorii de mobilier (codul CAEN 3109) și cei care prelucrează lemnul prin tăiere și rindeluire (cod CAEN 1610 ) se înscriu în domeniul producție, cu șanse mari de reușită. Sediul firmei poate fi, atât în mediul urban, cât și rural.
În cadrul programului Start Up Nation 2022 au fost acceptate șapte bănci care pot deschide conturi dedicate programului, care pot acorda credite de prefinanțare sau pentru cofinanțarea cerută prin program. Acestea sunt Banca Transilvania, BCR, OTP Bank România, Unicredit Bank, CEC Bank, BRD Groupe Societe Generale și Alpha Bank România.
Cheltuieli eligibile. Ce cheltuieli poți face cu finanțarea primită prin programul Start Up Nation
Proiectul depus în vederea primirii finanțării nerambursabile prin programul Start-up Nation 2022 trebuie să conțină și un plan de afaceri. În planul de afaceri sunt incluse diferite categorii de cheltuieli. Finanțarea va putea fi utilizată doar pentru anumite cheltuieli, denumite cheltuieli eligibile:
- Achiziționarea de echipamente și utilaje tehnologice
- Achiziționarea de spații de lucru, spații de producție și spații pentru prestări servicii și comerț
- Achiziții mijloace de transport
- Salariile, utilitățile, serviciile de contabilitate și cheltuielile cu chiriile pentru spații de lucru, spații de producție sau spații pentru prestări servicii și comerț, maximum 30.000 lei sau 60.000 lei, în funcție de numărul de locuri de muncă create.
- Pachet digital: crearea de site de prezentare sau magazin online, cheltuieli înregistrare domeniu și găzduire, cheltuieli de promovare, echipamente IT, în cuantum de minimum 25.000 lei.
- Cursuri de dezvoltare a abilităților antreprenoriale
- Achiziționarea de mobilier, aparatură birotică și sisteme de protecție a valorilor umane și materiale
- Achiziția de echipamente specifice pentru economisirea de energie
- Achiziția de echipamente de încălzire și climatizare
- TVA nedeductibilă pentru aplicanții neplătitori de TVA conform Codului Fiscal
- Consultanța pentru întocmirea documentației pentru primirea finanțării, valoare maximă 10.000 lei
- Cheltuieli financiare aferente creditelor și/sau garanțiilor obținute pentru aceste credite, în vederea realizării proiectelor acceptate în cadrul programului. Decontarea lor se face doar pe bază de cerere de rambursare pentru valoarea cheltuielilor financiare de după momentul semnării acordului de finanțare, pentru perioada de implementare.
Grila de punctaj Start-up Nation 2022. Cum poți crește punctajul pentru a avea șanse mai mari de succes
Cererea de finanțare este evaluată conform unei grile care a fost publicată în Monitorul Oficial împreună cu întreaga procedură de implementare a Programului pentru stimularea înființării întreprinderilor mici și mijlocii Start-up Nation. Procedura o găsiți în Monitorul Oficial 635bis din 28.06.2022, iar grila de punctaj este la pagina 27. Maximum de punctaj este 100, iar proiectul este acceptat dacă întrunește minimum 50 de puncte. Un punctaj cât mai mare crește șansele de a fi acceptat.
Odată îndeplinite condițiile de eligibilitate, anumite caracteristici ale afacerii sau ale antreprenorului ajută la creșterea punctajului și implicit, a șanselor de reușită:
- Domeniul de activitate poate aduce 20 de puncte dacă este vorba despre producție sau industrii creative.
- Aportul propriu de minimum 15% din valoarea proiectului aduce 20 puncte. Un aport de 5% va aduce doar 10 puncte.
- Ponderea investițiilor în echipamente tehnologice și cheltuielilor asimilate lor de minimum 60% din valoarea cheltuielilor eligibile aduce alte 20 de puncte. Echipamentele în valoare de 40% aduc doar 10 puncte.
- Dacă proiectul prezintă componente de dezvoltare durabilă (energie regenerabilă, recuperare de energie, programe pentru economie de energie) primește 10 puncte.
- Dacă administratorul firmei sau cel puțin unul dintre asociați a absolvit sau se angajează să absolve un curs de pregătire antreprenorială – 5 puncte.
- Dacă administratorul firmei sau cel puțin unul dintre asociați a absolvit sau se angajează să absolve un curs de competențe digitale – 5 puncte.
- Dacă asociatul/asociații nu au mai avut calitatea de asociat/acționar în altă societate decât cea care aplică pentru finanțare – 10 puncte.
- Planul de afaceri este bazat/fundamentat pe o cercetare științifică sau pe un brevet de invenție/documentație depusă în vederea obținerii unui brevet de invenție sau produsele firmei sunt brevetate/în curs de brevetare sau reprezintă rezultatul unei cercetări științifice – 10 puncte.
Selectarea proiectelor se va face în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut, iar la punctaje egale va prevala:
- punctaj obținut la domeniul de activitate
- punctaj la criteriul cofinanțare
- punctaj aferent investițiilor în echipamente tehnologice
- punctaj componenta de dezvoltare durabilă
- punctaj cursuri de pregătire antreprenorială
- punctaj cursuri de competențe digitale
- punctaj aferent debutului în afaceri
- punctaj obținut la componenta de inovare a proiectului
- valoarea exactă a procentului aferent investiției în echipamente
- data şi ora înscrierii în program.
Pe site-ul Ministerului Antreprenoriatului și Turismului antreprenorii care vor să aplice pot descărca un manual cu pașii tehnici de înscriere a cererilor de finanțare pe platforma informatică granturi.imm.gov.ro.
Descarcă aici procedura și anexele de pe site-ul MAT.
Dacă ești interesat de programul Start Up Nation, ne poți lăsa mesaj aici în formularul de mai jos, pe pagina de contact a site-ului, pe Facebook sau ne poți suna la numărul de telefon 0730.608.994. Vom fi alături de tine și afacerea ta!